„Capri – wyspa uciekinierów” – pokazy work in progres

„Capri – wyspa uciekinierów”
– pokazy work in progress

15 i 16 czerwca w Teatrze Powszechnym w Warszawie odbędą się specjalne pokazy work in progress (II akt) przedstawienia „Capri – wyspa uciekinierów”. Nowy spektakl w reżyserii Krystiana Lupy powstaje na podstawie trzech utworów: „Kaputt” i „Skóry” autorstwa włoskiego pisarza, dziennikarza i dyplomaty Curzia Malapartego, a także „Księgi z San Michele”, tzw. dzieła życia Axela Munthego, szwedzkiego lekarza i pisarza.

Lupa chce przyjrzeć się przemianom współczesnej Europy i roli wielkich osobowości w procesach polityczno-społecznych. Akcję umieszcza na Capri, wyspie, na którą uciekali marzyciele, władcy i rewolucjoniści, m.in. cesarz Tyberiusz, Lenin, Gorki, George Bernard Shaw, czy Rilke. Premiera spektaklu zaplanowana jest na 12 października na Scenie Dużej Teatru Powszechnego w Warszawie.

fot. z prób do spektaklu na wyspie Capri: Natan Berkowicz

„Capri – wyspa uciekinierów”
na podstawie utworów: „Kaputt” i „Skóra” Curzia Malapartego oraz „Księga z San Michel” Axela Munthe
premiera: 12 października 2019 r., Scena Duża, Teatr Powszechny w Warszawie
15 i 16 czerwca 2019 r. – pokazy work in progress (II akt)

fot. z pierwszej próby do spektaklu: Magda Hueckel


reżyseria, scenariusz i scenografia: Krystian Lupa
muzyka: Bogumił Misala
kostiumy: Piotr Skiba
wideo: Natan Berkowicz, Adam Suzin
asystenci reżysera: Maxym Teteruk, Michalina Żemła, Karolina Szczypek, Grzegorz Jaremko
inspicjentka: Jagoda Mordak
obsada: Karolina Adamczyk, Grzegorz Artman, Jacek Beler, Michał Czachor, Anna Ilczuk, Michał Jarmicki, Andrzej Kłak, Magdalena Koleśnik, Mateusz Łasowski, Vova Makovskyi (gościnnie), Monika Niemczyk (gościnnie), Halina Rasiakówna (gościnnie), Maria Robaszkiewicz, Piotr Skiba (gościnnie), Ewa Skibińska, Julian Świeżewski, Paweł Tomaszewski (gościnnie), Julia Wyszyńska, Wojciech Ziemiański (gościnnie).


Zapowiedź reżysera, Krystiana Lupy:

Imperator Tyberiusz, Jezus Chrystus…
Jean Luc Godard, Fritz Lang, Brigitte Bardot – Le mépris. Tu Jean Luc Godard kazał w swoim filmie „Pogarda” kręcić sceny ze swojej upartej wizji Odysei, na tarasie Casa Malaparte miał Odyseusz w ostatnim ujęciu filmu zobaczyć ojczystą Itakę. Ponieważ jednak śmierć producenta przerwała tę podróż, podróż Odyseusza, podróż Fritza Langa, podróż Jean Luc Godarda – Odys zostaje w tym domu razem z filmową ekipą…
Tu, w pomieszaniu, w syntezie czasów, spotykają się wszyscy…

Wyspa i dom na wyspie. Azyl, schronienie. Uciekamy przed monstrum Europy. Przed państwem, przed religią, przed dyktaturą, przed demokracją, przed Potworem Homo Christianis, przed wojną…
Dom Malapartego, Villa Tiberius, Casa san Michele…
Na zewnątrz trwa nieokreślona wojna, nie wiadomo, czy to jest pierwsza, druga, czy trzecia wojna światowa wynikła z szaleństwa współczesnego człowieka, pychy twórców polityczno-społecznych ustrojów, marzycieli LUDZKIEGO RAJU, FILOZOFUJĄCYCH ZBRODNIARZY I FANTASTÓW, narkomanów władzy….
Reformatorów kultury, i tak dalej…

Ten dom jest więzieniem…
Ten dom jest schronem…
Ten dom jest Archetypem DOMU.
TEN DOM JEST TAJEMNICĄ.
Ten dom jest jaskinią artysty…
TEN DOM JEST MIEJSCEM SEANSU SPIRYTYSTYCZNEGO, SPOTKANIA UPIORÓW…
TEN DOM JEST MIEJSCEM SEANSU SPIRYTYSTYCZNEGO MARZYCIELI NOWEGO CZŁOWIEKA…



Patroni medialni teatru:


kontakt: Mateusz Węgrzyn – rzecznik prasowy

Teatr Powszechny w Warszawie

e-mail: m.wegrzyn@powszechny.com

www.powszechny.com

Dookoła Martyna

Avatar

Sprawdź również

„LOVE LAS. BAJKA EKOLOGICZNA”

Gdy pewnego dnia w leśnym domku ostatniej dobrej Wiedźmy Zuzanny zjawiają się dwie podstępne koleżanki, Zenobia …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *